Im lepiej napisana karta, im obszerniejsza, a tym samym bardziej przemyślana, postać ma szansę na uzyskanie statusu, który sobie wybrała. Prosimy, by przy tworzeniu ważniejszych postaci, karty wyróżniały się niemal nienagannym stylem i prezentowały sobą wyższy poziom.
Legenda
Imię/Imiona i nazwisko: niech będzie odpowiadało pochodzeniu, każdy kraj to inna specyfika nazewnictwa.
Pseudonim: jeżeli w jakiś sposób wołają na waszą postać, to zapiszcie to, jeżeli nie - nie uzupełniajcie tego pola, bądź całkiem je wykreślcie.
Wiek: wiek ucznia powinien być stosowny do klasy, do której uczęszcza, zaś dorosłego do zawodu, który wykonuje.
Pochodzenie: czyli skąd jest Wasza postać - miasto, kraj, może jakiś specyficzny region?
Rodzina: każdy miał ludzi, którzy mieli wpływ na jego rozwój. Może rodzice, krewni albo inne osoby.
Orientacja: kogo preferuje nasza postać. Prosimy o nie wpisywanie tekstów typu w terenie? dobra.
High School - 15-16 lat; College - do 19 roku życia.
Przedmioty/Profil: przedmioty w liczbie 2 do 5 wybierane są przez uczniów High School, natomiast uczniowie College'u wpisują jeden profil. Lista dostępna jest w tym temacie.
Uwaga! Każdy uczeń High School musi wybrać dodatkowy język obcy - w ramach podstawy programowej.
Status: jaką funkcję w szkole pełni postać - nauczyciel od czego, dyrektor, psycholog, kucharz, przewodniczący jakiegoś klubu, menadżer klubu. Przykładowa lista znajduje się w tym temacie. Jeżeli nie jest nikim ważnym, pozostaw to pole puste, to samo tyczy się zwykłych mieszkańców miasta.
Charakter: powinien się składać z minimum 250 słów.
Największe wady: nasze postacie są tylko ludźmi i mają swoje ułomności. Mogą to być fobie, okropne cechy charakteru, lęki, choroby, różnego rodzaju deformacje
Zainteresowania: wszystko to, co pasjonuje, stało się swoistego rodzaju hobby, czemu poświęca się postać w czasie wolnym.
Dodatkowe: każda dodatkowa informacje - co lubi, czego nie, jakie ma fetysze, jakieś informacje z przeszłości, umiejętności, dziwne zachowania, wszystko to, co przyjdzie Wam do głowy.
Miejsce zamieszkania: w przypadku uczniów może być to akademik, choć każdy ma do wyboru zamieszkanie gdzieś w dzielnicy mieszkalnej, w której stworzy temat z własnym domem.
Wykonywany zawód: może być to praca dorywcza u uczniów, a dla mieszkańców miasta pole niezbędne do wypełnienia - w końcu muszą mieć jakieś źródło utrzymania.